Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

Nokia väljer Cohn & Wolfe

Cohn & Wolfe har vunnit Nokias globala pitch. Därmed får pr-byrån en ny tung kund i Sverige.


Publicerad 2013-05-07 08:04
Uppdaterad 2015-12-06 13:46

Ämnen i artikeln:

Nokia

Dela artikeln:

Det är i samband med en global pitch som pr-byrån Cohn & Wolfe vunnit Nokia-kontot. I Sverige jublar man över det nya samarbetet.

– Det är vansinnigt roligt. Dels för att det är ett Skandinaviskt varumärke men också för den utmaning som Nokia står inför. Jag tror verkligen på deras strategi, på produkten och på samarbetet med Microsoft, säger Cohn & Wolfes svenska vd Marta Karlqvist till Dagens Media.

Redan på måndag nästa vecka drar det svenska samarbetet igång.

– Det är väldigt mycket att ta in och det ska bli jättespännande. Det är ett så brett uppdrag med allt från marknads-pr till corporate communications.

Marta Karlqvist beskriver Nokia som ett "otroligt tungt, gammalt och ärorikt varumärke".

– Men de befinner sig i en spännande position där man satsar mycket på utveckling och nya produkter.

Hon passar också på att ge en känga till konkurrenten Apple.

– Det känns inte spännande längre, jag menar min moster har en Iphone. Det är ett perfekt läge för Nokia nu.

Dagens Media söker ansvariga på Nokia.

Dante Thomsen

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.