Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

torsdag06.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Nokia väljer Carat

Publicerad: 17 juni 2009, 09:01
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:20

Mobiljätten bryter med Mediacom. Kontot värt upp till 4 miljarder kronor.


Som Dagensmedia.se tidigare berättat ser Nokia över sina byråsamarbeten. Nyligen gav företaget det digitala uppdraget till R/GA och Isobar, där svenska Farfar ingår.

Enligt Brand Republic är nu mobiljättens mediebyråpitch klar. I finalomgången slog Carat - som för övrigt är koncernkusin med Farfar - Publicis-byrån Zenith. Mediacom, som i dag står för medieköpen i Europa, Asien och USA, deltog inte.

I Sverige köpte Nokia media för 76 miljoner bruttokronor förra året. Enligt Brand Republic är det globala uppdraget värt nästan 4 miljarder kronor, även om Nokia kallade till pitchen för att se hur man kunde minska och effektivisera sina medieköp.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.