Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag18.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

NOA köper digitalbyrån Nansen

Publicerad: 7 December 2015, 09:42
Uppdaterad: 8 December 2015, 21:32

The North Alliance köper digitalbyrån Nansen.


För drygt en månad sedan kunde Dagens Media avslöja att Åkestam Holst och dess ägare NOA startar en helt ny byrå under namnet Round & Round. Nu fortsätter byrånätverket att växa genom köpet av den svensk-amerikanska digitalbyrån Nansen.

– Vi är inte rädda för att konkurrera på samma bana som amerikanska, brittiska eller andra nätverk. Den nordiska modellen med platta hierarkier, full transparens och samarbete över disciplingränserna är som gjord för det moderna kommunikationsbehovet där snabba beslut och tät kundkontakt är avgörande. Vi ska exportera nordiska kommunikationslösningar, säger NOA:s grundare och vd Thomas Høgebøl, i ett pressmeddelande.

Nansen har i dag drygt 100 anställda i Stockholm, Chicago och New York. Tanken är att byrån ska stärka NOA:s digitala erbjudande på den svenska marknaden. Dessutom ska Nansen jobba tillsammans med NOA:s största bolag Making Waves på nordisk nivå.

The North Alliance skriver i pressmeddelandet att uppköpet av Nansen stärker gruppens ursprungliga vision om att konkurrera med globala nätverk som WPP, IPG, Omnicom och Publicis om kommunikations- och teknikuppdragen både regionalt och globalt.

LÄS ÄVEN:

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.