Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

NMA blir Blue Carrot

Publicerad: 16 Mars 2011, 07:02
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:17

Efter sju års funderingar gör Nordisk Medieanalys slag i saken – och byter namn.


Undersöknings- och analysföretaget Nordisk Medieanalys har funnits på marknaden i drygt femton år men nu går företagsnamnet i graven. Bolaget heter nu istället Blue Carrot.

– Vi har diskuterat namnfrågan i sex, sju år faktiskt. Bakgrunden är att vi känner att namnet Nordisk Medieanalys ger en felaktig bild av vad vi gör. Förvisso jobbar vi mycket med media men vår expertis ligger inom kommunikation och varumärken i ett bredare perspektiv. Sedan har det blivit så att vi allt mer använder bokstavskombinationen NMA, och den är svår att komma ihåg, säger Olle Råghall, vd på Blue Carrot.

Men Blue Carrot kommer man ihåg?

– Ja, det är vår förhoppning.

Hur tänkte ni kring namnet?

– Det passar vårt sätt att tänka i det att vi alltid försöker utmana oss själva och kunderna genom att se saker ur nya perspektiv. Vi strävar alltid efter nya sanningar i befintlig information. Det tycker vi att namnet Blue Carrot representerar.

Henrik Widell

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.