Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

Nivea vill få festivalbesökare att bada

Under musikfestivalen Way Out West genomför hudvårdsmärket Nivea sin kampanj "Dare to dip".

Helen Preutz


Publicerad: 11 Juli 2013, 13:02
Uppdaterad: 06 December 2015, 13:40

Ämnen i artikeln:

NiveaMECWay out West

Festivalbesök förknippas knappast med bassängbad, vilket Nivea tog fasta på när de valde att genomföra sin kampanj "Dare to dip" under Way Out West i Göteborg.

– "Dare to dip" en internationell kampanj som uppmuntrar tjejer att ta för sig genom att bada på annorlunda ställen. Först ut var Covent Garden där kampanjen kördes i maj, säger Ricky Strandberg, kundansvarig på mediebyrån MEC till Dagens Media.

På vissa ställen har bassängen fyllts med iskallt vatten. Under Way Out West har man däremot valt en "snällare variant" med varmt vatten för att skapa en avkopplande känsla.

Under badet tas en bild som sprids i sociala medier under hashtaggen #daretodip.

– Festivalbesökarna är känsliga för trender och en viktig målgrupp för Nivea. Under kampanjen kommer Nivea att sampla en mängd olika produkter, säger Ricky Strandberg.

Sedan MEC vann Nivea som för ett halvår sedan har de bland annat genomfört en kampanj för hudvård för män i samband med hockey-VM.

Ämnen i artikeln:

NiveaMECWay out West

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.