Nine Yards tar steget till brand experience

Eventbyrån Nine Yards blir Ernst & Youngs nya brand experiencebyrå.

Tidigare har Nine Yards arbetat tillsammans med Ernst & Young som företagets eventbyrå, men nu har byrån knutit ett löpande tillsvidareavtal med det globala revisionsföretaget gällande brand experience.

– Vi hade många olika diskussioner under våren med Ernst & Young och till sist fick vi äran att anta utmaningen, vilket är jättespännande, säger Fredrik Göransson, strategisk chef på Nine Yards, till dagensmedia.se, och fortsätter:

– Det är spännande att jobba med ett anrikt klassiskt starkt varumärke. Vi brinner själva för entreprenörskap och har en förståelse för hur varumärket upplevs.

Enligt Fredrik Göransson fortsätter byrån att vara en eventbyrå, men kan komma att erbjuda brand experience även till fler företag.

– Vi verkar fortfarande i eventbranschen, men det finns hård konkurrens mellan klassiska eventbyråer. Vi vill titta på den faktiska upplevelsen och den emotionella upplevelsen. Det räcker inte med event, utan man måste titta på hur varumärket vill upplevas i alla kanaler, säger han.

Byrån kommer i början att fokusera på entreprenörstävlingen Entrepreneur of the year.

Publicerad 2012-09-05 04.45Uppdaterad 2015-12-06 14.12

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: