Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

Nine Yards rekryterar

Fredrik van der Lee lämnar sin tjänst som copywriter på Cordovan Communications till fördel för varumärkesbyrån.

Pär Ullrich


Publicerad: 13 Mars 2014, 14:04
Uppdaterad: 06 December 2015, 12:44

Ämnen i artikeln:

Nine Yards

Fredrik van der Lee har tidigare arbetat som journalist, bland annat på Göteborgs-Tidningen och SVT.

Under de senaste åren har han varit copywriter på diverse byråer. Närmast kommer han från Cordovan Communications.

– Fredrik kommer att gå in som copy i redan existerande projekt. Han är internationellt erfaren och kommer att passa in perfekt, säger Janne Björge, vd för Nine Yards, till Dagens Media.

Enligt Janne Björge blir Fredrik van der Lee en förstärkning i arbetet för bättre texter.

– Vi har alltid varit ganska okej på text, men vi har insett att vi måste hålla oss supervassa för att jobba med så pass starka varumärken som vi gör. Vi har mycket på gång nu, vilket känns jättekul, säger han.

Nine Yards jobbar bland annat med Carlsberg, Volkswagen och Samsung.

Ämnen i artikeln:

Nine Yards

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.