Nine Yards rekryterar

Fredrik van der Lee lämnar sin tjänst som copywriter på Cordovan Communications till fördel för varumärkesbyrån.

Fredrik van der Lee har tidigare arbetat som journalist, bland annat på Göteborgs-Tidningen och SVT.

Under de senaste åren har han varit copywriter på diverse byråer. Närmast kommer han från Cordovan Communications.

– Fredrik kommer att gå in som copy i redan existerande projekt. Han är internationellt erfaren och kommer att passa in perfekt, säger Janne Björge, vd för Nine Yards, till Dagens Media.

Enligt Janne Björge blir Fredrik van der Lee en förstärkning i arbetet för bättre texter.

– Vi har alltid varit ganska okej på text, men vi har insett att vi måste hålla oss supervassa för att jobba med så pass starka varumärken som vi gör. Vi har mycket på gång nu, vilket känns jättekul, säger han.

Nine Yards jobbar bland annat med Carlsberg, Volkswagen och Samsung.

Pär Ullrich

Publicerad 2014-03-13 14.04Uppdaterad 2015-12-06 12.44

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: