Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

Nine Yards i internationellt samarbete

Publicerad: 7 Juni 2012, 07:47
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:19

Nine Yards knyter ett strategiskt partneravtal med Jack Morton, världens största aktör inom brand experience.


Ämnen i artikeln:

Nine Yards

Jack Morton är en jätte på den globala arenan med 16 kontor på fyra kontinenter. På kundlistans finns flera av de stora globala varumärkena som till exempel Nike, Ericsson och Mastercard. Nu har byrån skrivit ett stategiskt partneravtal med svenska Nine Yards.

Janne Björge, vd för Nine Yards, beskriver ögonblicket när samarbetet formaliserades som det stoltaste i sitt liv. Han fortsätter:

– Vi träffades för första gången 2010 och upptäckte snabbt att vi hade samma språk och samma sätt att tänka. Det här är därför en perfekt match för oss, vår kultur och ambition.

Vad ger samarbetet konkret till Nine Yards?

– Vi blir Nordens ledande brand experience-byrå och kan jobba på en betydligt större arena. Vi kan fortfarande vara lokala men får med Jack Morton en global räckvidd.

Julian Pullan, vd på Jack Morton, säger i ett pressmeddelande:

– Vi gillar Nine Yards och det sätt de utvecklats som byrå. Vi har funnits genom kundrelationer på den svenska och skandinaviska marknaden i flera år och vi ser mycket stor potential i arbetet med internationella företag. Vårt samarbetsavtal öppnar upp för ett par unika möjligheter – genom att vi skapar såväl lokal förankring som global bredd. Jag ser väldigt positivt på våra möjligheter att tillsammans ha ett starkt marknadserbjudande och skapa högre värde till våra kunder i framtiden.

Henrik Widell


Ämnen i artikeln:

Nine Yards

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.