Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

Nike Carlstoft: "Vikten av kvalitet i annonsköp"

JULFRÅGAN. Youtube-skandalen är en av årets största händelser, menar Carats vd Nike Carlstoft.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Publicerad: 29 December 2017, 06:30
Uppdaterad: 29 December 2017, 12:22

Ämnen i artikeln:

Carat

Bild 1/2  Foto: Janne Naess

Vilken var den största branschhändelsen 2017?

– De största frågorna under året för våra annonsörer har varit kring transparens och brand safety. Vikten av kvalitet i annonsköp – att du faktiskt får det du köper, full transparens i programmatiska köp, att inte köpa en "black box" och att ditt varumärke inte syns i fel kontext. Youtube-skandalen i början av året och diskussionerna kring Facebooks uppblåsta räckviddssiffror har lett till ett ökat fokus på verifiering av annonsmiljö, full transparens i köp och tredjepartsverifierade siffror. Något vi har som fokus på Carat för att driva en fortsatt positiv utveckling inom digitala medier.

Vad är ditt personliga nyårslöfte?

Att allokera ännu mer av min tid för våra kunder för det är så otroligt givande.

Om du ska sia om 2018, vad tror du kommer definiera nästa år?

– Vi kommer att få se bättre holistiska kommunikationslösningar som driver affärsvärde där varumärkeskommunikationen har en större roll. Fortsatt utveckling inom datadriven marknadsföring med anpassat innehåll genom hela kundresan. Vikten av att identifiera och implementera den infrastruktur som krävs, hur de skall jobba med sin data och sitt innehåll. Fokus på att automatisera processerna, för att kunna arbeta agilt och relevant i dagens snabba medielandskap med allt mer krävande konsumenter.

Ämnen i artikeln:

Carat

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.