Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Nike Carlstoft och Malin Johansson till Sveriges Mediebyråers styrelse

Publicerad: 4 Mars 2015, 07:20
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:11

Två kvinnor tar plats i styrelsen för Sveriges Mediebyråer. Något som, enligt styrelsens ordförande Urban Hilding, ska ge en större mångfald än tidigare.


Ämnen i artikeln:

Sveriges Mediebyråer

När Sveriges Mediebyråer presenterar sin nya styrelse är det två nykomlingar bland ledamöterna. Malin Johansson, affärsdirektör på 3Kronor Communications och Nike Carlstoft, vd på Carat är de som ska ge styrelsen en bredd.

– Det blir en större blandning i en grupp som tidigare har varit ganska mansdominerad. Det är en förändring som är nyttig för oss, säger Urban Hilding, ordförande för Sveriges Mediebyråer, till Dagens Media.

Just jämställdhetsfrågan är något även Malin Johansson känner att det behövs ändras på.

– Jag har ju haft ett utifrånperspektiv tidigare, men jag kan känna att den inte har kommit så högt upp på agendan. Vi som branschorganisation måste hjälpa till att skapa grunder och förutsättningar för att få andra att ta mer plats, säger Malin Johansson.

Nike Carlstoft säger att hennes första riktiga styrelsemöte blir i april.

– Det känns jätteroligt att få vara med och både påverka och driva frågor som är viktiga för vår bransch, säger hon.

Sveriges Mediebyråers styrelse 2015

Ordförande.

Urban Hilding, Interaktive Universal Media

Styrelseledamöter

Fredrik Edberg, Mindshare

Malin Johansson, 3Kronor Communications

Martin Hugosson, OMD

Mikael Ekelöf, Starcom

Nike Carlstoft, Carat

Sofie Westerstrand, Scream Mediabyrå

Suppleanter

Mikael Persson, MEC

Peter Arnesson, Bizkit

Andreas Gabrielsson

andreas.gabrielsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Sveriges Mediebyråer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.