söndag29 januari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Newsfactory delar ut 2 miljoner

Publicerad: 26 augusti 2010, 11:21
Uppdaterad: 6 december 2015, 15:41

Säljbolaget Newsfactorys omsättning ökade under 2009.


MS

Martin Schori


Newsfactory driver sin verksamhet i två olika bolag, ett för den produktion säljbolaget gör, ett för annonsförsäljningen.

Det senare är bolagets största intäktsområde och står för runt två tredjedelar av omsättningen.

Den totala försäljningen under 2009 uppgick till knappt 80 miljoner kronor, jämfört med 75 miljoner för 2008.

Rörelseresultatet landar på drygt 3 miljoner kronor för de båda bolagen, ned från 4,2 miljoner 2008.  

Ägarna väljer att plocka ut 2 miljoner kronor ur bolaget.

Newsfactory säljer annonser åt - bland annat - flera av Expressens bilagor, Stockholm City, Jusektidningen och Hemvärnet.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev