Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

New York City väljer Doberman

Publicerad: 18 Oktober 2013, 06:38
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:30

Efter en offentlig upphandling står det klart att svenska digitalbyrån Doberman vunnit New York City som ny kund.


Ämnen i artikeln:

Doberman

I maj berättade Dagens Media att svenska digitalbyrån Doberman öppnat kontor i New York, med Anders Frostenson som chef.

Hittills har byrån jobbat med bland andra MTA som driver New Yorks tunnelbana, Spotify och Thrive Capital.

Nu meddelar byrån att självaste New York City valt dem som kund. Det är stadens avdelning för it och telekommunikation, DoITT som efter en offentlig upphandling valde Doberman.

– Upphandlingen gick till precis som i Sverige. Bland nio konkurrerade byråer var vi den enda internationella, vilket gör oss ännu mer stolta, säger Lisa Lindström, vd för Doberman till Dagens Media.

I höst startar samarbetet i form av en utbildning i innovation och design för de anställda på avdelningen.

– Jag tror att vår erfarenhet av att driva komplexa designarbeten i kombination med en stark portfölj och kunnande var avgörande. Sen tror jag att vi är attraktiva som svenskar. Vi ses som metodstarka och processstarka.

Projektet kommer att drivas av ett team om fyra till fem personer.

Helen Preutz


Ämnen i artikeln:

Doberman

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev