Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag26.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Netto väljer mediebyrå

Publicerad: 2 December 2010, 10:34
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:29

Butikskedjan Netto väljer TBS i Göteborg som ny mediebyrå.


Ämnen i artikeln:

TBS

Nettos medieköp uppgick till 66 miljoner kronor mellan januari och augusti 2010, enligt siffror från Sifo Reklammätningar.

Netto har tidigare inte anlitat någon mediebyrå, men har under hösten träffat ett antal aktörer för att diskutera ett samarbete.

– Valet föll på TBS som har en lång erfarenhet av detaljhandelskunder, god förståelse för vår affär samt ett högt engagemang, säger marknadschefen Henrik Larsson i ett pressmeddelande.

Netto har 125 butiker i Sverige men planerar att öppna ytterligare 20-30 butiker per år de kommande åren.

Martin Schori

Ämnen i artikeln:

TBS

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.