Nestlé väljer Mediacom

Dagensmedia.se har tidigare rapporterat att MEC tappar det nordiska uppdraget för Nestlé. Nu står det klart att det blir Mediacom som tar över.

MEC tvingades I början av februari säga upp sju personer efter att ha trappat tre tunga uppdrag, däribland Nestlé. Nu har den internationella livsmedelsjätten, som bland annat äger varumärkena Cheerios, Zoegas och Smarties, valt ny byrå. Det blir Mediacom som får uppdraget.

– Jag kan bekräfta det men lämnar i övrigt inga kommentarer, säger Susanne Würtz, nordisk affärschef för Nestlé.

Linus Hjoberg, vd för Mediacom i Sverige säger:

– Det är ett fantastiskt roligt uppdrag för en av Sveriges största annonsörer. Uppdraget betyder mycket för hela firman, särskilt eftersom det rör sig över flera länder. Vi har tidiagre P&G som kund och det här stärker oss som nordisk byrå.

Klarar ni uppdraget med befintlig bemanning?

– Vi har ju faktiskt rekryteringsannonser ute nu men är inte helt och hållet klara med alla rekryteringar. Men det är klart, när vi växer som vi gör måste vi se till att vi är rätt antal personer på plats.

Henrik Widell

Publicerad 2012-03-02 09.38Uppdaterad 2015-12-06 14.31

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: