NCC väljer Starcom som mediebyrå

Starcom är byggbolaget NCC:s nya mediebyrå.

Ramavtalet som parterna tecknat gäller för åtta marknader varav en är Sverige.

– I Starcom har vi funnit en framgångsrik partner som är en god strateg och en kompetent rådgivare i mixen av köpta, egna och förtjänade kanaler. Vi har också imponerats över Starcoms digitala kompetens. Vi ser verkligen fram mot att börja samarbeta, säger NCC:s varumärkeschef Fredrik Sköld i ett pressmeddelande.

Jonas Dahlquist är vd på Starcom:

– Vi har fått en mycket spännande uppdragsgivare, som har höga förväntningar på att vi skall vara en proaktiv partner som levererar kreativa lösningar. Massa bra energi, säger han i pressmeddelandet.

NCC omsätter 57 miljarder kronor och har 18 000 anställda.

Dante Thomsen

Publicerad 2015-03-05 09.11Uppdaterad 2015-12-06 12.11

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: