Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag04.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

NCC byter OMD mot Carat

Publicerad: 26 Februari 2009, 15:02
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:31

Byggföretaget NCC:s nordiska mediebyråpitch är klar. Carat besegrade NCC:s tidigare byrå OMD, tillsammans med IUM, Mediacom, Mindshare och Starcom. "Carat har visat en god insikt för de utmaningar vi står inför", säger Charlotte Hagman, ansvarig för extern kommunikation på NCC.


- Carat kom upp med ett team som vi tyckte passade våra behov bra. Vi har ju en ganska diversifierade verksamhet och det är många olika delar som ska fungera.

Vilka är utmaningarna ni står inför?

- Det är en vikande marknad men samtidigt har vi ett bostadsbestånd som vi ska sälja under året, säger Charlotte Hagman.

Varför såg ni ett behov av att byta mediebyrå?

- Vi ser kontinuerligt över våra relationer. Vi har många underleverantörer och vi benchmarkar dem hela tiden. Det känns bra att byta då och då och få in lite nya perspektiv

NCC investerade 33 miljoner kronor brutto i medieköp förra året, enligt Sifo reklammätningar.

Henrik Widell

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.