Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag28.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Naturhistoriska riksmuseet letar reklambyrå

Publicerad: 22 September 2014, 08:30
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:28

Naturhistoriska riksmuseet upphandlar en reklambyrå.


Naturhistoriska riksmuseet samarbetar i dag med reklambyrån Pool. Nu upphandlar museet en ny byrå som ska hjälpa det att stärka och tydliggöra museets varumärken och bidra till ökade besökssiffror.

– Vi behöver ta hjälp av en extern part för att få ett utifrånperspektiv. Vi behöver ha någon som kan hjälpa oss att se vår verksamhet med andra ögon och har viss erfarenhet av besöksmål, eftersom vi är ett museum, säger Christina Kåremo Sköldkvist, kommunikationschef på Naturhistoriska riksmuseet, till Dagens Media.

Vad avtalet är värt kan hon inte säga i dagsläget.

– Som myndighet har vi inte så mycket pengar, vi är ingen "cash cow", så det handlar mycket om hur vi kan förvalta de pengar vi lägger på marknadskommunikation på bästa sätt.

Avtalsperioden är på två år med möjlighet till förlängning i max två år. Sista dagen att lämna in anbud är den 28 oktober i år.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.