Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

Nakeds nedläggning tog kunderna på sängen

Publicerad: 14 Mars 2013, 12:47
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:52

Reklambyrån Nakeds beslut att stänga Stockholmskontoret kom som en chock för kunderna.


Ämnen i artikeln:

Röda KorsetNaked

Det var i går som Naked berättade att Stockholmskontoret läggs ner. Ett besked som tagit flera av byråns kunder på sängen.

– Det är överraskande och väldigt tråkigt, säger Nortons marknadschef Sarah Wollin till dagensmedia.se.

Naked har under flera års tid skött strategisk och digital marknadsföring åt Norton i Sverige.

– Det har varit ett jättebra samarbete och de har varit väldigt innovativa, säger Sarah Wollin.

Vad händer nu med era kampanjer?

– Vi kommer att fortsätta jobba med dem fram tills de stänger kontoret. De kommer att slutföra de projekt vi jobbar med. Nästa steg blir att gå vidare och söka ny byrå, säger Sarah Wollin.

Även kunden Röda Korset var oförberedda på nedläggningen.

Naked har under drygt två års tid haft totalansvar för svenska Röda Korsets kommunikation, som bland annat belönats med ett Silverägg för kampanjen "Aldrig ensam".

Organisationens kommunikationschef Ann-Charlotte Johansson är dock fåordig om nedläggningen.

– Det enda jag kan säga är att vi är jättenöjda med samarbetet, verkligen jättenöjda, säger hon till dagenmedia.se.

Under veckan kommer Röda Korset att träffa Naked för att diskutera både den uppkomna situationen och framtiden.

Har ni börjat leta efter en ny byrå ännu?

– Nej. Vi har inte ens börjat fundera i de banorna, säger Ann-Charlotte Johansson.

Dante Thomsen

Helen Preutz


Ämnen i artikeln:

Röda KorsetNaked

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.