Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Naked mot 30 miljoner

Publicerad: 29 september 2010, 06:58
Uppdaterad: 6 december 2015, 15:37

Kommunikationsbyrån Naked växer. Nu förstärker man med en till cd i Johan Baettig, tidigare digital cd på BBH i London.


Ämnen i artikeln:

Naked

– I takt med att vi växer så känner vi att vi behöver fler kompenta människor. Vi har många frilansare, vilket ställer stora krav på våra cd:s, som måste se till att vi håller en kreativ höjd, säger Johan Falk, en av Nakeds två grundare.

Johan Baettig, som också har ett förflutet på Mother och Åkestam Holst, har ett flertal priser från Guldägget, Clio och New York Festivals i bagaget. Han blir nu cd tillsammans med Fredrik Preisler.

Omsättningen i år landar på drygt 30 miljoner, säger Johan Falk, upp från 11 miljoner år 2009. Även vinstutvecklingen går åt samma håll, säger han. Förra året gjorde Naked en rörelsevinst på 1,2 miljoner.

Naked har i dag 13 anställda.

– Om vi om tre år är 25 anställda är vi nöjda. Det är precis så stora som vi vill vara.

Naked grundades hösten 2008 av Starcom-avhopparna Johan Falk och Fredrik Svensson. På kundlistan finns bland annat Aftonbladet, Academic Work och 118 100.

Martin Schori

Ämnen i artikeln:

Naked

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev