Få hela storyn
Starta din prenumeration
Byråer
Publicerad: 22 September 2011, 06:20
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:57
Stora förändringar väntas inom Saabs marknadsorganisation, uppger DI.
Under onsdagseftermiddagen stod det klart att Saab återigen räddats i elfte timmen, då Hovrätten sade ja till Saab Automobiles ansökan om rekonstruktion.
Det innebär att bolaget är skyddat från utmätning och konkurs.
Nu planerar Saabs vd Victor Muller stora förändringar i ledningen för Saab. Och enligt Dagens Industri är han särkilt missnöjd med chefsorganisationen inom Saabs marknadsföring.
Nu väntar stora förämdringar.
– Kostnadsnivån måste ned och försäljnings- och marknadsföringsorganisationen måste förändras i grunden, säger Victor Müller, till Dagens Industri.
Saab jobbar bland annat med reklambyrån Lowe Brindfors, som återupptagit samarbetet efter ett offentlig bråk, och mediebyrån Carat.
Erik Wisterberg