Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

Muller: "Marknadsorganisationen måste förändras"

Publicerad: 22 September 2011, 06:20
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:57

Stora förändringar väntas inom Saabs marknadsorganisation, uppger DI.


Ämnen i artikeln:

Lowe BrindforsSaabCarat

Under onsdagseftermiddagen stod det klart att Saab återigen räddats i elfte timmen, då Hovrätten sade ja till Saab Automobiles ansökan om rekonstruktion.

Det innebär att bolaget är skyddat från utmätning och konkurs.

Nu planerar Saabs vd Victor Muller stora förändringar i ledningen för Saab. Och enligt Dagens Industri är han särkilt missnöjd med chefsorganisationen inom Saabs marknadsföring.

Nu väntar stora förämdringar.

– Kostnadsnivån måste ned och försäljnings- och marknadsföringsorganisationen måste förändras i grunden, säger Victor Müller, till Dagens Industri.

Saab jobbar bland annat med reklambyrån Lowe Brindfors, som återupptagit samarbetet efter ett offentlig bråk, och mediebyrån Carat.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Lowe BrindforsSaabCarat

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.