Gå direkt till textinnehållet

Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Prenumerera


Byråer

MRM ska marknadsföra Kristallen

Det blir MRM McCann som vinner uppdraget att marknadsföra tv-galan Kristallen.


Publicerad 2014-05-14 10:49

Ämnen i artikeln:

McCann

Dela artikeln:

Kristallens projektledare Catharina Rolén är den som tagit beslutet att anlita en byrå inför årets upplaga av Kristallen.

Vi behövde någon som kunde ta ansvar för designarbetet med inbjudningarna, kommunikationen runt omkring själva galan och göra om vår sajt, berättar Catharina. Dessutom firar galan tio år i år så vi ville ta i lite extra, säger hon i ett pressmeddelande.

MRM är McCann-nätverkets specialist på digitala och relationsskapande kanaler.

Byrån kommer också att bistå i marknadsföringen kring det seminarium som Kristallen anordnar tillsammans med SIME dagen innan galan.

Arbetsgrupp MRM//McCann

Fredrik Hildebrand, Creative Director

Fredrik Sundqvist, Copywriter

Charlotta Klintmark, Interaction Designer

Sara von Platen, Designer

Cissi Forslund, Account Manager

Dante Thomsen

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.