Mouli väljer Shiny Happy People

Klädesmärket Mouli knyter till sig Shiny Happy People som reklambyrå. ”Det var väldigt naturligt”, säger vd:n Henrik Linde.

Efter att ha provat lite olika byråer föll valet till slut på den nybildade reklambyrån Shiny Happy People, berättar Henrik Linde, vd på klädesföretaget.

– Vi har under en längre period gjort lite småtester med dem. De förstår oss väldigt bra, så det var väldigt naturligt, säger Henrik Linde.

Reklambyrån kommer att arbeta med varumärket från grunden, samt ta fram strategier för hur Mouli ska arbeta i framtiden.

– I dag jobbar vi inte med annonsering, utan mer med event och pr. Men på sikt är det mer intressant med annonsering, säger Henrik Linde.

Mouli, som grundades 2005, säljer sina kläder i fler än 70 butiker i Sverige, och väntas omsätta över 11 miljoner kronor i år. Klädesmärket har dessutom planer på att växa ännu mer under de kommande åren.

– Vi har, under de senaste åren, hittat vad vi vill göra. Vi har hittat våran nisch i olika verksamheter och det känns naturligt för oss att ta oss vidare in till nya marknader, säger Henrik Linde.

Ardalan Samimi

Publicerad 2010-11-29 10.13Uppdaterad 2015-12-06 15.30