Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag25.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Mora of Sweden väljer Abby Priest

Publicerad: 10 December 2015, 07:51
Uppdaterad: 10 December 2015, 09:21

Abby Priest ska marknadsföra moraknivar med hjälp av kocken Johan Jureskog.


Ämnen i artikeln:

Abby Norm

Mora of Sweden är ett helsvenskt företag som bildades 2005 i sammanslagningen av Frosts Knivfabrik och KJ Eriksson.

Företaget står bakom varumärket Morakniv och nu står det klart att de börjar samarbeta med reklam- och pr-byrån Abby Priest.

Den första delen av samarbetet handlar om företagets köksknivar som marknadsförs med hjälp av kocken och krögaren Johan Jureskog.

– Hela samarbetet känns jättekul. Det var den första kniven man fick när man var barn och jag har själv sytt minst tio stygn under min uppväxt tack vare Moraknivar, säger Mats Ryd, delägare på Abby Priest till Dagens Media och fortsätter:

– Det är även kul för oss att vi fördjupar vårt samarbete med Johan Jureskog. Morakniv är ett av de mest klassiska varumärken som finns i dag, och nu är det viktigt att få unga att upptäcka ”den svenska kniven”.

Arbetsgruppen på  Abby Priest består av delägaren Mats Ryd som kundansvarig samt Kajsa Olofsson, pr-konsult och Anna Karlström som projektledare.

Frida Nygren

frida.nygren@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Abby Norm

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.