Mondelez väljer Dentsu Aegis

Livsmedelsjätten Mondelez globala pitch är avgjord.

Mondelez beräknas investera över 12 miljarder kronor i medier globalt.

Även i Sverige är livsmedelsföretaget – som rymmer varumärken som Marabou, Daim, V6, Stimorol, Philadelphia och O´boy – en av de i särklass största annonsörerna.

Efter en global pitch står det nu klart att byrånätverket Dentsu Aegis Network, med byråer som Carat, Vizeum, Iprospect och Isobar, får förnyat förtroende att jobba med Mondelez marknadsföring i Sverige och internationellt.

– Det känns toppenkul. Det här är stort, viktigt och på riktigt, säger Patrik Gamryd, avgående vd på Dentsu Aegis Network i Sverige, till Dagens Media.

Dentsu Aegis har sedan tidigare jobbat med Mondelez, men nu utökas uppdraget till ytterligare ett par marknader. Bland annat tar Carat över merparten av uppdraget i Nordamerika från Publicis Mediavest.

Carat fortsätter även att jobba med Mondelez i stora delar av Asien och Europa.

I Sverige och övriga Norden jobbar Mondelez med Vizeum, Isobar och Iprospect.

– Tillsammans med Arla-segern häromdagen betyder det här mycket för vårt fortsatta momentum och behållet självförtroende, säger Patrik Gamryd till Dagens Media.

LÄS OCKSÅ:

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

Publicerad 2015-10-16 07.02Uppdaterad 2015-12-06 20.25

Dela artikeln: