Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

"Mobilen blir den största kanalen globalt"

JULENKÄT. Mattias Behrer, vd på Dentsu Aegis, säger att svenska annonsörer måste göra en rejäl uppryckning mobilt.

Viktor Ek

viktor.ek@dagensmedia.se


Publicerad: 30 December 2016, 16:00
Uppdaterad: 02 Januari 2017, 07:49

Ämnen i artikeln:

Dentsu AegisForsman Bodenfors

Vilken var den största branschhändelsen 2016?

– Försäljningen av Forsman & Bodenfors. Förutom en överraskande avyttring av en stolt nationalklenod också ett tydligt tecken i tiden på den ökade betydelsen av nätverkslösningar, en exponentiellt ökande hyperkonkurrens, branschglidning och att ingen disciplin eller aktör kan hantera den nya marknadskomplexiteten själv.

Vad är ditt nyårslöfte?

– Att fortsätta bygga Sveriges starkast integrerade kommunikationsnätverk. Och att gå från flexitarian till vegan.

Sia om din bransch: Vad händer 2017?

– Mobilen blir den största kanalen globalt, där Kina och USA leder vägen och svenska annonsörer gör och måste göra en allvarlig uppryckning. Personaliserad masskommunikation kommer gå från prat till faktisk handling och varumärkesupplevelser gifter sig med sälj när fler klarar att utnyttja den pågående konvergensen mellan media, innehåll och kommers – drivet av tech och data, säger han och fortsätter:

– Professionella marknadsförare kommer på allvar ta steget från att bara kommunicera värde till att faktiskt skapa det – och alla andra slås ut – parallellt med att media och teknologi blir en lika viktig motor för kreativitet och content som tidigare omvänt.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.