Gå direkt till textinnehållet

MKTG rekryterar tre

De nya konsulter ansluter till MKTG.

Under den senaste månaden har tre nya konsulter, med erfarenhet från bland annat PS Communication, Coca-Cola och Occasion, anslutit till Dentsu Aegis-ägda MKTG.

Dentsu Aegis-ägda brand experience-byrån MKTG lanserades 2016. Tack vare en stark utveckling – under 2017 ökade omsättning med närmare 25 procent från 25 miljoner kronor 2016 till 31 miljoner – genomför byrån en rekryteringsoffensiv.

Under den senaste månaden har tre nya konsulter anslutit till byrån.

Catja Färdig anställs i rollen som head of business to consumer, och har senast varit egen konsult inom affärsutveckling av kommersiella rättigheter. Hon jobbade tidigare på PS Communication.

Ellen Hallin, account manager, kommer senast från en konsultroll på Coca-Cola och var dessförinnan byrån Passion Lab.

Christoffer Torstensson, content producer corporate events, rekryteras från eventbyrån Occasion.

– Målsättningen med rekryteringarna är att dels täcka upp för det ökade förtroende vi har fått från våra befintliga kunder, men också för att utveckla vår affär. Vi har upplevt tre år av stark tillväxt inom alla våra tre tjänsteområden sponsring, consumer events och corporate events, icke minst på nordisk nivå där vi vunnit tre stora pitcher bara under de senaste 18 månaderna, säger Daniel Björklund, byråchef på MKTG Sverige, i ett pressmeddelande.

Amanda Törner

Reporter

Publicerad 2018-09-21 11.09Uppdaterad 2018-09-21 13.51

Dela artikeln: