Få hela storyn
Starta din prenumeration
Byråer
Publicerad: 6 Mars 2017, 08:39
Uppdaterad: 6 Mars 2017, 08:57
Möbeljätten lämnar ett 15 år långt samarbete med Starcom.
Mio, som enligt Sifo reklammätningar köpte medieutrymme för drygt 400 miljoner kronor brutto under 2016, går till Maxus, efter femton års samarbete med Starcom.
– Vi har varit väldigt nöjda, och vill tacka dem för ett bra samarbete, säger Björn Lindblad, vd för Mio, i ett pressmeddelande, och fortsätter:
- Vi har stora förhoppningar på samarbetet med Maxus. Vi känner redan att Maxus adderar ny energi och nya synsätt på hur vi gemensamt ska skapa fler nöjda kunder på Mio.
Martin Hugosson, vd för Maxus:
- Mio har stora ambitioner, en resa som triggade oss från start att få vara med på
eftersom vi på Maxus har lika ambitiösa planer för vad vi ska åstadkomma. Vi är
därför säkra på att detta kommer bli ett spännande samarbete.
Starcoms Malmökontor har haft Mio som kund i hela femton år.
– Det är ju ett unikt långt samarbete, och det är förstås jättetrist att de lämnar oss, säger Jonas Dahlquist, vd på Starcom till Dagens Media, och fortsätter:
– Det har varit ett suveränt roligt samarbete, där vi hjälp dem att utveckla deras affär.
Det är en stor annonsör, vad betyder brytningen för er?
– Det är en stor och viktig kund, men vi har också fått in många nya kunder i Malmö, så jag tror att vi kommer att klara oss fint ändå, säger Jonas Dahlquist.
Niclas Rislund