Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

torsdag06.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Minskad vinst för Jung von Matt

Publicerad: 10 juli 2013, 13:04
Uppdaterad: 6 december 2015, 13:40

Reklambyrån Jung von Matt redovisar ett resultat på 404 000 kronor för 2012. Det var innan de tappade BMW.


Ämnen i artikeln:

BMWJung von Matt

Under 2012 omsatte reklambyrån Jung von Matt 23,6 miljoner kronor, vilket kan jämföras med 23,8 miljoner kronor året innan.

För samma period uppgick rörelseresultatet till 404 000 kronor – en minskning med 32 procent jämfört med föregående år.

Dagens Media berättade redan i våras att byrån hade bekymmer. Då sades två personer upp då byrån såg över sin budget.

Redan då fanns farhågor om att Jung von Matt skulle tappa storkunden BMW – vilket också skedde i maj.

Byrån har senare knutit till sig tv-kanalen Horse1 för vilka de utvecklat konceptet.

Helen Preutz

Ämnen i artikeln:

BMWJung von Matt

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.