Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

Minnesota stuvar om

Minnesota slipar på inriktningen, lanserar ny hemsida och får nytt utseende.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se


Publicerad: 30 Mars 2016, 12:56
Uppdaterad: 30 Mars 2016, 12:57

Ämnen i artikeln:

Minnesota

Minnesota, som ägs av ledningen och Stampen Media Group, blir nu en ”Brand Engagement”-byrå.

Samtidigt lanseras en ny hemsida, ny grafisk identitet och en ny logotyp.

– Vi agerar med utgångspunkt från behov som våra kunder signalerat under längre tid, säger Minnesotas vd Andy Pimmeshofer i ett pressmeddelande, och fortsätter:

– Många ser idag både kunder och medarbetare som nyckelspelare i företagets kommunikation. Det krävs engagemang om det ska fungera.

Sponsring och event kommer även fortsättningsvis att utgöra byråns bas, men med det nya erbjudandet vill byrån kunna ta sig an större uppdrag bestående av fler discipliner.

– Vår nya inriktning är en konsekvens av den tid vi lever i. Förr ville man äga budskapen, idag vinner den som äger arenan. Det gör Minnesota till en strategisk partner för morgondagens starkaste varumärken, säger Olle Nyström, content director på Minnesota.

Ämnen i artikeln:

Minnesota

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.