Mindshare i nytt samarbete med Unicef Sverige

Kontraktet innefattar strategi, planering och köp. Unicef:s aktuella julkampanj är det första gemensamma uppdraget.

– Vi är superglada för förtroendet från UNICEF. De har redan idag ett fint samarbete med vår systerbyrå Quisma som hanterar biddable media och är glada att vi på Mindshare kan jobba sömlöst med dem. Unicef:s affär blir mer digital och tillsammans med Quisma ska vi bland annat lägga stor vikt vid att mäta effekt över online och offline, säger Patrik Engström, projektledare på Mindshare.

I den första gemensamma kampanjen, som i sin helhet togs fram av Forsman & Bodenfors, återfanns bland annat en installation på Drottninggatan med ett katastrofpaket från UNICEF.

Unicef-teamet på Mindshare:

Patrik Engström – Projektledare

Jenny Vinterqvist – Creative Media Manager

Anna Törnqvist – AVM Strategist

Unicef-teamet på Quisma:

Kristofer Berglin – Social Account Manager

Elias Bjerkeryd – Programmatic Specialist

Maria Sundin – Paid Search Specialist

(Kreatör för OOH-installationen ovan: Tobbe Christell – Havelle Media)

Publicerad 2016-12-22 08.22Uppdaterad 2016-12-22 08.22

Dela artikeln: