Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Mindmakers gör en vinst på 2 miljoner kronor

Publicerad: 5 mars 2014, 11:30
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:45

Pr-byrån Mindmakers fördubblade sin omsättning under 2013.


Ämnen i artikeln:

Mindmakers

Mindmakers, som tillsammans med reklambyrån Berntzon Bylund ingår i BBS Group, drog igång 2011 och under förra året lyckades byrån öka sin omsättning rejält.

Totalt omsatte Mindmakers 11,8 miljoner kronor under 2013, vilket är en ökning på 4,5 miljoner kronor jämfört med 2012.

Byråintäkten för 2013 landade samtidigt på 8,8 miljoner kronor medan vinsten blev 2 miljoner kronor. Det är en vinstmarginal på 22 procent och kan jämföras med 2012 då rörelseresultatet landade på 32 000 kronor.

Under året har Mindmakers fokuserat på marknads-pr samtidigt som byrån också börjat med public affairs och kriskommunikation.

Christina Saliba, kreativ chef på Mindmakers, berättar om framgångarna:

– Till att börja handlar det om hårt arbete med ett starkt fokus på leverans hos befintliga kunder där vi har kunnat växa med uppdragen. En annan viktig orsak är vår starka profilering inom kriskommunikation, där vi haft många uppdrag, säger hon till Dagens Media.

Hur ser det ut för 2014?

– För tidigt att säga något. Däremot har året börjat bra och vi söker nu efter både en digitala kreatörer och en projektledare.

Under 2013 rekryterade byrån också Aftonbladets tidigare chefredaktör Anders Gerdin som rådgivare.

Dante Thomsen

Ämnen i artikeln:

Mindmakers

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News