Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

Miljonförlust för Shout

Reklambyrån Shout redovisar en förlust på nästan en miljon kronor under 2010.


Publicerad 2011-03-23 10:23
Uppdaterad 2015-12-06 15:16

Ämnen i artikeln:

Shout

Dela artikeln:

Göteborgsbaserade Shout tappade inför 2010 de två stora kunderna Liseberg och Ridderheims Delikatesser.

Det gav effekter på årsresultatet:

– Vi lyckades inte hämta hem intäktstappet förrän i slutet av 2010 vilket medfört att vi gjorde ett minusresultat för helåret, säger Joakim Hökegård, vd på Shout.

Resultatet för året blev enligt Joakim Hökegård en förlust på drygt 900 000 kronor.

Enligt preliminära siffror landade byråintäkten på 13,6 miljoner kronor. Motsvarande siffra från 2009 var 16,4 miljoner kronor - en minskning med 17 procent.

Samtidigt minskade byrån sin omsättning från 19,7 miljoner 2009 till 16,6 miljoner under förra året.

– Ett tufft 2010 alltså men tack vare att vi vunnit flera pitcher och därmed lyckats rekrytera flera nya avtalskunder inför 2011 står vi starka inför framtiden, säger Joakim Hökegård.

Han förklarar att byrån ska nu rekrytera omkring sex nya medarbetare.

Byrån har under den senaste tiden fått nya kunder som bland andra Länsförsäkringar, Ramirent och Teknikutbildarna.

Stephan Drenzel

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.