Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

Miljonförlust för Shout

Publicerad: 23 Mars 2011, 10:23
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:16

Reklambyrån Shout redovisar en förlust på nästan en miljon kronor under 2010.


Ämnen i artikeln:

Shout

Göteborgsbaserade Shout tappade inför 2010 de två stora kunderna Liseberg och Ridderheims Delikatesser.

Det gav effekter på årsresultatet:

– Vi lyckades inte hämta hem intäktstappet förrän i slutet av 2010 vilket medfört att vi gjorde ett minusresultat för helåret, säger Joakim Hökegård, vd på Shout.

Resultatet för året blev enligt Joakim Hökegård en förlust på drygt 900 000 kronor.

Enligt preliminära siffror landade byråintäkten på 13,6 miljoner kronor. Motsvarande siffra från 2009 var 16,4 miljoner kronor - en minskning med 17 procent.

Samtidigt minskade byrån sin omsättning från 19,7 miljoner 2009 till 16,6 miljoner under förra året.

– Ett tufft 2010 alltså men tack vare att vi vunnit flera pitcher och därmed lyckats rekrytera flera nya avtalskunder inför 2011 står vi starka inför framtiden, säger Joakim Hökegård.

Han förklarar att byrån ska nu rekrytera omkring sex nya medarbetare.

Byrån har under den senaste tiden fått nya kunder som bland andra Länsförsäkringar, Ramirent och Teknikutbildarna.

Stephan Drenzel


Ämnen i artikeln:

Shout

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev