Mild Media vinner kunder och växer

Ny medarbetare på Mild Media.

Digitala byrån Mild Media anställer fyra och flyttar till större lokaler.

Efter att på kort tid kammat hem kunder som Viasat, Platzer, Däckteam och nybildade Jämställdhetsmyndigheten tar den digitala byrån Mild Media in fyra nya medarbetare.

Vendela Zarelius blir projekledare, Henrik Pettersson blir webbdesigner, Peter Hansson kommer arbeta med SEO/Adwords och Marcus Månsson med SEO/social media.

Mild Media har sedan innan kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö men i samband med nyrekryteringarna flyttar man även till större lokaler i Stockholm.

För fyra år sedan ändrade byrån sin strategi och gick från att vara en renodlad produktionsbyrå till att även erbjuda digital marknadsföring och contentinnehåll. Christian Olausson, digital strateg och partner i bolaget, tror att det är en av anledningarna till att man vunnit nya kunder och kan rekrytera fler medarbetare.

– Den gemensamma nämnaren bland alla nya kunder är att de kräver en hög kompetens inom både webbutveckling, content och digital marknadsföring, säger han till Dagens Media.

Bland de nya kundera finns även IM som vann en Grand Prix under reklamtävlingen Cannes Lions i somras.

– Det är ett jätteintressant och stort projekt. Precis som med Jämställdhetsmyndigheten är det kittlande när man får vara med och göra något som är rejält samhällsförändrande.

Hanna Frick

Reporter

Publicerad 2017-08-16 05.00Uppdaterad 2017-08-16 06.06

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: