Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

Mild Media vinner kunder och växer

Digitala byrån Mild Media anställer fyra och flyttar till större lokaler.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Publicerad: 16 Augusti 2017, 05:00
Uppdaterad: 16 Augusti 2017, 06:06

Ämnen i artikeln:

digitalt

Ny medarbetare på Mild Media.

Efter att på kort tid kammat hem kunder som Viasat, Platzer, Däckteam och nybildade Jämställdhetsmyndigheten tar den digitala byrån Mild Media in fyra nya medarbetare.

Vendela Zarelius blir projekledare, Henrik Pettersson blir webbdesigner, Peter Hansson kommer arbeta med SEO/Adwords och Marcus Månsson med SEO/social media.

Mild Media har sedan innan kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö men i samband med nyrekryteringarna flyttar man även till större lokaler i Stockholm.

För fyra år sedan ändrade byrån sin strategi och gick från att vara en renodlad produktionsbyrå till att även erbjuda digital marknadsföring och contentinnehåll. Christian Olausson, digital strateg och partner i bolaget, tror att det är en av anledningarna till att man vunnit nya kunder och kan rekrytera fler medarbetare.

– Den gemensamma nämnaren bland alla nya kunder är att de kräver en hög kompetens inom både webbutveckling, content och digital marknadsföring, säger han till Dagens Media.

Bland de nya kundera finns även IM som vann en Grand Prix under reklamtävlingen Cannes Lions i somras.

– Det är ett jätteintressant och stort projekt. Precis som med Jämställdhetsmyndigheten är det kittlande när man får vara med och göra något som är rejält samhällsförändrande.

Ämnen i artikeln:

digitalt

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.