Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Logga in


Byråer

Microsoft väljer Onemotion

Publicerad: 16 Maj 2013, 08:18
Uppdaterad: 06 December 2015, 13:46

Kommunikationsbyrån Onemotion ska sköta Microsofts pr-arbete för Xbox. Uppdraget är att positionera och utveckla varumärket på den svenska marknaden.


Ämnen i artikeln:

Microsoft

Efter en upphandling står det klart att det blir kommunikationsbyrån Onemotion som får uppdraget att hantera Microsofts pr-arbete för Xbox.

De har tidigare arbetat tillsammans med eventmarknadsföring – ett samarbete som kommer att fortsätta.

– Det här är ett otroligt viktigt år för Xbox och vi har en intensiv period framför oss, så vi är väldigt glada över att ha med Onemotion i teamet och att vi nu drar igång samarbetet, säger Magnus Langley, marknadschef på Microsoft i ett pressmeddelande.

Uppdraget är att positionera och utveckla Xbox på den svenska marknaden och arbetet omfattar strategi och rådgivning, marknads-pr samt konsumentaktivering i icke-köpta kanaler.

– Xbox är ett fantastiskt varumärke och vi är otroligt glada över samarbetet. Att det dessutom är ett händelserikt år i spelbranschen där Xbox har för avsikt att gå in och leda utvecklingen tillför ännu en dimension i pr-arbetet, säger Linda Bühlmann, chef för pr-avdelningen och pr-strateg på Onemotion i pressmeddelandet.

Arbetsgrupp för pr-uppdraget:

Linda Bühlmann, pr-strateg och kundansvarig, Erik Persson, kreativ strateg, Tomasz Pieniazek, rådgivare, Jonathan Webb, projektledare.

Helen Preutz


Ämnen i artikeln:

Microsoft

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.