Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Microsoft väljer DDB

Publicerad: 10 September 2009, 05:30
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:14

Microsoft byter flera byråer mot DDB.


– Under senare tid har vi haft väldigt många reklamleverantörer. Vi vill ha färre.

Så säger Microsofts marknadschef Eva-Mia Westergren till Resume.se.

Hon hoppas nu att en byrå istället för fler ska skapa ”stringens och enhetligthet i kommunikationen”. Hon vill inte avslöja vilka byråer som faller bort, men nämner istället att, bland annat, webbyrån Deasign och globala byrån Wunderman behåller sina uppdrag.

På Resume.ses fråga om varför valet föll på just DDB svarar Eva-Mia Westergren:

–Vi tycker att de har bra strategisk höjd och bra trackrecord på det de har gjort. Framför allt fastnade vi för deras effektmodell för hur vi kan stötta vår affär med hjälp av kommunikation.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.