Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Micki Leksaker vill locka fram leklusten

Publicerad: 12 april 2016, 11:00
Uppdaterad: 13 april 2016, 09:32

Leksaksbolaget väljer Geelmuyden Kiese som pr-partner. Genom livsstilskommunikation ska byrån förstärka lekföretagets position.


JH

Johanna Holmgren

johanna.holmgren@dagensmedia.se


Under hela året ska Geelmuyden Kiese stötta Micki med kommunikation kring produktlanseringar och aktivt försöka höja lekföretagets lekålder – viljan att leka ska fortsätta upp i åldrarna.

Målet: att förstärka Mickis position som experter på lek och leksaker. Draget kan ses mot bakgrund av en utveckling där allt fler barn vänder sig till läsplattor och mobiltelefoner för sin underhållnig.

– Inför våra lanseringar i 2016 sökte vi en pr-byrå som kan stötta oss brett, och som kunde ge oss friska idéer och nya infallsvinklar på våra kärnvärden. GK har visat stort engagemang i varumärket och vi ser fram emot att utveckla samarbetet under året, säger Kristin Stafström, marknadschef för Micki Leksaker, i ett pressmeddelande.

Det familjeägda lekföretaget startade i småländska Gemla där produktionen delvis finns kvar. Micki Leksaker utvecklar egna produkter under varumärken som Micki, Lundby, Skrållan, Pippi och Bamse.

– Vi är oerhört glada över förtroendet från Micki Leksaker och ser fram emot att jobba kreativt och långsiktigt. Varumärken som använder sin position på marknaden för att bidra till den industri de verkar i, precis som Micki gör, ligger oss särskilt varmt om hjärtat, säger Frida Berg, vd på Geelmuyden Kiese, i pressmeddelandet.

Teamet kommer bestå av kundansvarige Erika Albansson, projektledare Julia Levander och teammedlem Lisen Lundgren.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev