Få hela storyn
Starta din prenumeration
Byråer
Publicerad: 20 september 2010, 10:29
Uppdaterad: 6 december 2015, 15:38
Ska stärka positionen för Lambi och Serla.
Ämnen i artikeln:
PS CommunicationMetsä Tissue med bland att Lambi och Serla i varumärkesportföljen omsatt cirka 9 miljarder kronor 2009. Nu anlitar företaget PS Communication I Göteborg för att skapa en skandinavisk helhetslösning för actionmarketing och event. Målsättningen är fortsatt tillväxt på varumärkena Lambi och Serla, som redan idag har en marknadsledande position i alla skandinaviska länderna.
– Vi är väldigt stolta över uppdraget. Toa- och hushållspapper är produkter där marknadsföringen verkligen kan innebära en skillnad, säger Johan Gronowitz, vd på PS Communication i Göteborg. Arbetet har redan börjat med Lambis sponsring av Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj och nästa års 50-årsfirande av varumärket. Uppdraget gäller Norge, Danmark och Sverige och så småningom även Finland, säger Johan Gronowitz. PS Communication i Göteborg har växt från tio till 24 personer de senaste två åren. Det senaste räkenskapsåret, som avslutades 31 augusti, ökade omsättningen med 75 procent till 33 miljoner kronor.
– Bokslutet är inte klart än men jag skulle bli väldigt förvånad om vi inte gör en bra vinst, säger Johan Gronowitz, som tror att eventbranschen har gynnats av lågkonjunkturen.
– Vårt erbjudande bygger på att driva sälj snarare än att bygga varumärke. Det ligger i sakens natur att det är vad företagen satsar på i lågkonjunktur, säger han.
Kundansvarig, Johan Gronowitz; projektledare, Gustav Löfving; Retail-strateg, Niklas Carlsson; produktionsledare, Anna Lotto; copywriter, Petur Olafsson; AD, Gustav Kruse; AD-assistent, Ida Nylander
Kristin Djerf
Henrik Widell
Ämnen i artikeln:
PS Communication