Mercedes till Publicis

UPPDATERAD. Efter en pitch ledd av Mercedes-Benz tyska moderbolag går uppdraget till mediebyråkoncernen Publicis.

Tidigare låg uppdraget hos Group M, skriver campaiglive.co.uk. I Sverige har uppdraget legat hos MEC.

Anna Hjalmarsson, vd på Publicisbyrån Zenith, bekräftar att nätverket vunnit uppdraget för Mercedes-Benz. Enligt henne ska uppdraget dock inte skötas av Zenith.

I Sverige har Publicis även närvaro i form av Starcom.

I somras stod det klart att Publicis och Omnicom ska slås samman. Det innebär att nätverket även driver mediebyråerna OMD och PHD på den svenska marknaden.

UPPDATERAD: Senare återkommer Anna Hjalmarsson med följande information:

"I Sverige kommer Daimler att arbeta med Vivaki Fuel som är ett av Publicis varumärken inom mediebyråsfären. Just nu är Vivaki Fuel en del av Zeniths operativa enhet i Sverige, men det är alltså inte Zeniths varumärke som vunnit pitchen utan Vivaki Fuel", skriver hon i ett mejl till Dagens Media.

Madeleine Nilsson

Redaktör

Publicerad 2013-12-02 13.32Uppdaterad 2015-12-06 12.54

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: