Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

söndag09.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Mediasupport vinner Johnson & Johnson

Publicerad: 13 december 2012, 12:03
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:01

Den avsomnade Group M-byrån Mediasupport vinner det nordiska uppdraget för Johnson & Johnson.


Som Dagens Media tidigare berättat gick den globala jätten Johnson & Johnson ut i en mediebyråpitch tidigare i höstas. Koncernen köpte förra året medier för 54 miljoner kronor brutto på den svenska marknaden, enligt Sifo reklammätningar.

På grund av konkurrerande uppdrag inom Group M, hamnar den nya kunden hos Mediasupport, men under namnet Group M Primus.

Det bekräftar Daniel Collin, vd på MEC och Mediasupport, när dagensmedia.se når honom på telefon.

– Vi är superglada – det här blir ett väldigt stort uppdrag för Mediasupport som inte har hanterat speciellt många uppdrag de senaste åren, säger han.

MEC jobbar sedan tidigare med exempelvis Colgate och Beiersdorf, som båda konkurrerar med Johnson & Johnson inom flera produktkategorier.

Den nya kunden innebär samtidigt att Group M nysatsar på Mediasupport, men under namnet Group M Primus. Två nya medarbetare har redan rekryterats, och ytterligare en person ska rekryteras till kontoret i Stockholm och fem-sex personer med nordisk erfarenhet till Londonkontoret, där det mesta av arbetet styrs ifrån.

Samtidigt ska resurser från MEC flyttas över till Group M Primus.

– Nu sparkar vi igång Mediasupport, som kommer att blir ett mer aktivt bolag. Det här är ett sätt för oss att kunna hantera konkurrerande kunduppdrag inom vår egen del av koncernen.

Group M Primus är redan igång med att köpa medieutrymme inför nästa år.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.