Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Media Path under miljonen

Publicerad: 21 Augusti 2009, 08:15
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:16

Sveriges Annonsörers auditföretag Media Path drog in 900.000 förra året.


Media Path kom igång med sin verksamhet i maj 2008. Att auditfirman var så starkt knutet till Sveriges Annonsörer väckte mycket ont blod i branschen, framför allt bland konkurrenter, tv-kanaler och mediebyråer.

Det färska bokslutet visar att företagets intäkter 2008 uppgick till 911.972 kronor.

Rörelseresultatet blev 259.521 kronor.

– Vi är väldigt nöjda. Vi har startat ett dotterbolag i Danmark och har nu verksamhet i alla nordiska länder, säger Ebba Horn, som plockades från PHD till vd-posten inför Media Paths lanseringen.

Enligt Ebba Horn har Media Path ett 30-tal kunder i Norden. Hon ser positivt på hösten.

– Jag tror att vår bransch kommer att få en uppsving, det jag hör är att annonsörerna har behov av att mäta effekten av sina investeringar. Man vill ha samma effekt som förut men man vill betala mindre. Eftersom medierna tjänar mindre så borde möjligheten finnas, säger hon.

Hur mycket drar ni in i år?

– Jag har svårt att säga det exakt, men betydligt mer. Första kvartalet var tufft, många företag sänkte sina budgetar och då var det svårt att få till möten. Men nu känns det som om det har släppt.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.