Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

Media Markt till Honesty

Publicerad: 8 Mars 2011, 07:16
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:18

Media Markt gjorde slut med Scholz & Friends. Nu står det klart att Honesty håvar in storkontot – och därmed ska växa rejält.


Ämnen i artikeln:

Scholz FriendsMedia MarktElgigantenHonesty

Som dagensmedia.se i december kunde avslöja bestämde sig Media Markt, en av Sveriges största annonsörer, för att bryta med reklambyrån Scholz & Friends.

Beslutet togs av Media Markts nye marknadschef Johan Rosenblom.

Nu står det klart att det blir Honesty som får ratta Media Markts feta reklamkonto.

– Det är en jätteviktig kund. För oss som byrå betyder detta, tillsammans med att vi vann Scandic, att vi får resurser att rekrytera, säger Walter Naeslund, vd för Honesty.

I ett första led ska Honesty värva personal inom produktion och kreativitet. Och till en början ska fyra personer anställas.

– Vi kommer att växa varsamt för att behålla den speciella kultur som finns på Honesty. Vi har hittills inte förlorat en enda pitch, vilket beror mycket på den kulturen.

I dagsläget består Honesty av 15 personer.

Media Markt har sedan något år tillbaka befunnit sig i ett uppskruvat reklamkrig med konkurrenter som Elgiganten. Tillsammans köpte de båda kombattanterna reklamutrymme värt över en miljard kronor brutto.

Dagensmedia.se har sökt Media Markts marknadschef Johan Rosenblom.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev