Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Media Markt om byråbytet

Publicerad: 2 Oktober 2012, 07:50
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:09

Efter en upphandling väljer Media Markt OMD. Johan Rosenblom, marknadschef på Media Markt, berättar om beslutet att byta mediebyrå.


Det nya uppdraget gäller från och med 2013 och på den svenska marknaden.

– Vi tyckte att OMD var den byrå som vi upplevde hade bäst förståelse för våra utmaningar på både kort och lång sikt. De passar bra där vi är i vår utveckling, säger Johan Rosenblom till dagensmedia.se.

Media Markt har under sex års tid jobbat med Mediacom, som nu alltså förlorar uppdraget. Johan Rosenblom säger dock att Media Markt har varit nöjda med byråns arbete under de år som de har jobbat tillsammans.

–  Mediacom har gjort ett fantastiskt jobb och vi har varit nöjda, annars hade vi inte haft ett så pass långt samarbete. Sedan så har vi som regel att vi regelbundet går ut i uppandlingar och detta var en sådan regelbundenhet, säger han och fortsätter:

–  Vi tyckte att vi står med varumärket på en annan plats i dag än för sex år sedan. Vi möter nya utmaningar och lösningarna på OMD var väldigt kloka och efter långt och moget övervägande så blev det dem.

Vad är första steget i det nya samarbetet?

– Fokus nu är att så fort som möjligt få allt att rulla. Det ska bli jäkligt roligt och nu börjar vi titta på nästa år helt enkelt.

Har ni fler upphandlingar på gång?

– Nej, vi är nöjda med våra samarbeten.

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.