Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

Media Markt och Honesty skiljer sig – efter en månad

Publicerad: 7 April 2011, 06:03
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:14

I början av mars valde Media Markt Honesty som ny reklambyrå. Nu är samarbetet brutet. "Vi har olika syn på vad som är rätt väg för varumärket", enligt Media Markt.


Media Markt valde att arbeta med Honesty efter en pitch som genomfördes i vintras.

– Det är en jätteviktig kund. För oss som byrå betyder detta, tillsammans med att vi vann Scandic, att vi får resurser att rekrytera, sa Walter Naeslund, vd för Honesty till dagensmedia.se då.

Nu, endast en månad senare, avbryts samarbetet. Dagensmedia.se har varit i kontakt med både Media Markt och Honesty. Båda parterna hänvisar till ett pressmeddelande. I det säger marknadschefen Johan Rosenblom:

– Det är naturligtvis tråkigt att samarbetet avbryts efter så kort tid. Men vi är överens med Honesty om att detta är den bästa vägen att gå. Vi har haft olika syn på kommunikationslösningarna. För att inte tappa fart kommer vi att arbeta med vår inhouse-byrå Red & Blue, säger han.

Walter Naeslund, vd på Honesty, kommenterar skilsmässan så här:

– Med vår roll som rådgivare kommer ett ansvar att ha en tydlig åsikt. I det här fallet hade Honesty och Media Markt olika syn på vad som var rätt väg för varumärket, och då måste vi ta vårt ansvar och snabbt lämna över till någon bättre lämpad så att vi inte förlorar tid. Snabba och tydliga processer har alltid varit en viktig del av Honesty och kommer fortsätta vara det, säger  han.

Red & Blue är baserad i Tyskland, men flera svenskar kommer att ingå i arbetsgruppen, enligt Media Markt.

Martin Schori


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.