Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag05.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

MEC startar webbanalys-enhet

Publicerad: 10 Maj 2010, 09:35
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:51

Svenska Mediaedge CIA bygger ut med webbanalys när mediebyrå-koncernen breddar sitt digitala erbjudande.


Mediaedge CIA drar igång en ny enhet inom analysverksamheten för att kunna erbjuda kunderna webbanalys. Initiativet är globalt och Sverige är ett av de första länderna att dra igång.

– Det här är ett sätt för oss att verkligen göra vårt jobb hela vägen. Nu driver vi inte bara besökare till kundernas sajter utan kan också se till att kunderna får till de avsedda varumärkeseffekter och avslut som kommunikationen ska åstadkomma, säger Mikael Persson, chef över MEC Analytics and Insight.

MEC:s webbanalysenhet ska hjälpa kunderna att optimera sina hemsidor utifrån syftet med dem. Det handlar om allt från att se till att de stärker lojaliteten till att besökare tillgodogör sig innehållet eller att företagen får till fler avslut.

– Alla talar om vikten av att utnyttja sina egna kanaler och det här är ett sätt att gå till botten med det. Många kunder tappar bort möjligheterna med den egna sajten, säger Mikael Persson.

Än så länge har webbanalysenheten en medarbetare, men Mikael Person räknar med minst tre heltidsanställda vid årsskiftet.

– Det är en satsning från vår sida och vi tror på en bra tillväxt.

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.