Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Logga in


Byråer

MEC satsar på nya kompetenser

Publicerad: 07 September 2016, 06:51
Uppdaterad: 07 September 2016, 06:55

MEC storsatsar med nya rekryteringar – målet är att förändra erbjudandet i grunden.


Ämnen i artikeln:

MEC

MEC har rekryterat friskt under året, med bland annat Fredrik Hallberg som lämnade Vizeum för att kliva på den nya funktionen Communications Planning Director hos MEC. Copywritern Fredric Thunholm är också på plats sedan en tid, och kom närmast från en roll som contentstrateg på Klarna.  

Nu rekryteras även Johanna Fahlström, som närmast kommer från Bonnier Tidskrifter där hon jobbat som försäljningschef de senaste 8 åren, samt Anna Englund som senast kommer från Zenith.

Planen med rekryteringarna är enligt vd Daniel Collin, dels att förstärka befintliga kunskapsområden, men även att förändra MEC:s erbjudande i grunden.

– Satsningarna med ny personal handlar om att vi vill fylla på med kompetenser och nya personligheter för att möta kundernas krav och potentialen vi ser i den här föränderliga marknaden. Vad som har varit annorlunda för oss vad gäller rekryteringarna under det senaste året är att vi har varit väldigt mycket mer kräsna och noggranna och investerat mer resurser än tidigare i att verkligen hitta rätt personer, säger Daniel Collin till Dagens Media.

Johanna Fahlström blir nu Client Service Directo hos MEC, medan Anna Englund är ansvarig för MEC:s digitala specialister på MEC Interaction.

– Vi har dessutom fler rekryteringar planerade framåt, förhoppningsvis redan nu under hösten, fortsätter Daniel Collin.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

MEC

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.