Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Logga in


Byråer

MEC och Maxus går ihop

Publicerad: 02 Juni 2017, 05:55
Uppdaterad: 02 Juni 2017, 05:55

Group M-huset i Stockholm som bland annat huserar Maxus och MEC.

WPP slår ihop MEC och Maxus till en helt ny mediebyrå.


Ämnen i artikeln:

MaxusMEC

Sammanslagningen av Group M-byråerna sker globalt, skriver Campaign. Den nya byrån – som ännu inte fått något namn – ska ledas av MEC:s globale vd Tim Castree.

– Maxus och MEC delar värderingar och ambitioner. Båda nätverken har starka lokala positioner och är entreprenörsdrivna. Tillsammans tror vi att vi kan skapa en spännande ny medie-, content-, och teknik-byrå som vi ser fram emot att snart lansera, säger Tim Castree till Campaign.

Efter sammanslagningen kommer Group M bestå av tre mediebyrånätverk; Mindshare, Mediacom och den nya byrån – samt den digitala byrån Essence, som dock inte finns på den svenska marknaden.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

MaxusMEC

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.