Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag05.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

MEC kan tappa Sony Ericsson

Publicerad: 14 Juli 2011, 06:18
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:04

För en månad sedan förlorade MEC kunden Ericsson till Starcom. Ny kan man även tappa Sony Ericsson.


Ämnen i artikeln:

Sony EricssonMEC

Sony Ericsson har inlett en global mediebyråpitch, skriver brandprepublic.com.

– Detta är inte en kritik av vårt förhållande med MEC, som har varit vår pålitliga partner i tio år, säger telefonijätten i ett uttalande.

Sony Ericsson spenderade 56 miljoner kronor brutto på medieköp förra året, enligt Sifo Reklammätningar.

Under våren har MEC bland annat, tillsammans med Storåkers McCann, rullat ut en stor nordisk kampanj för Xperia Arc.

Enligt uppgift till brandrepublic.com ska MEC vara med och försvara sitt uppdrag i pitchen, som på global nivå är värd runt 1,3 miljarder kronor.

Dagensmedia.se söker Daniel Collin, vd på MEC i Sverige.

Martin Schori

Ämnen i artikeln:

Sony EricssonMEC

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.