Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

MEC kan tappa Ericsson

Publicerad: 17 Mars 2011, 05:46
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:17

Telekommunikationsföretaget Ericsson ser över sitt mediebyråsamarbete, erfar dagensmedia.se. I dag har MEC uppdraget.


Upphandlingen styrs av Ericssons inköpsavdelning i Stockholm.

Ericsson har närvaro på ett stort antal marknader i världen och letar därför efter en byrå som kan hantera en stor global spelare.

Ericsson är i dag ingen stor medieköpare i Sverige. De senaste åren har bruttoköpen, enligt Sifo Reklammätningar, legat under miljonen.

Däremot har man satsat ordentligt på sponsring och bland annat investerat en halv miljard i Volvo Ocean Race, samt namngett Globen.

I maj 2009 skrev Ericsson avtal med Lowe Brindfors, som nu är bolagets huvudbyrå.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.