Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

McWrap är årets kampanj

McDonalds och OMD belönas med ett grand prix för årets kampanj under Stockholm Media Week.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Publicerad: 16 Maj 2013, 10:49
Uppdaterad: 06 December 2015, 13:45

Ämnen i artikeln:

Stockholm Media WeekStockholm Media Award

Guldet går till Försvarsmakten och Carat för kampanjen "Vem bryr sig?", medan silvervalören går till Kungsörnen och Vizeum för "Hela Sverige bakar".

Motiveringarna lyder:

Grand Prix

”Ett glimrande exempel på hur man har integrerat helt nya mediemöjligheter med ett vasst kreativt koncept. Skapat en mängd unika kreativa lösningar för medieplaceringarna och på ett kul sätt lockat kunderna hela vägen till restaurangen. Hatten av för årets (w)rappaste kampanj.”

Guld

”För en oemotståndligt rolig kampanj riktad till rätt målgrupp med ett budskap som gick hem. De gjorde banbrytande medieval som krävde mod och använde digital media real time för att förklara ett mycket svårt koncept på ett enkelt sätt. I en kategori där engagemanget inte kommer utan risk har de kunnat attrahera ett brett antal intressenter. Målet var klart: de ville engagera och övertala målgruppen att söka sig till försvaret och det klarade de med råge.”

Silver

”En omfattande analys och varumärkesstudie samt förträfflig medieplanering lade grunden för att lyckas flytta fram positionen inom en lågintressekategori. Genom fulländad timing, inspiration och skaparglädje har man skapat en unik rörelse och svingat bakningen till nya höjder så att det börjat jäsa i stugor och ugnar runt om i hela Sverige.”

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.