Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

Max om pr-pitchen

Max marknadschef Anders Forssten kommenterar nu pr-byråpitchen, som innebär att McCann Relations riskerar att tappa uppdraget.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Publicerad: 14 September 2012, 08:38
Uppdaterad: 06 December 2015, 14:11

Ämnen i artikeln:

Max

Det var igår som det stod klart att hamburgerkedjan Max inlett en pr-byråpitch. De senaste fem åren har kedjan jobbat med McCann Relations (tidigare Weber Shandwick).

– Vi ser över vårt pr-byråsamarbete med jämna mellanrum och nu har det gått några år sedan vi började jobba med McCann, säger Anders Forssten.

– Den senaste tiden har det varit en del förändringar på byrån och då passar vi på att se oss omkring, och dessutom har det hänt mycket på marknaden på fem år.

Anders Forssten betonar dock att man inte är missnöjd med samarbetet med McCann.

– Tvärt om har det fungerat väldigt bra och vi är nöjda. Men samtidigt är vi nyfikna på att se oss omkring.

Fem byråer är med i pitchen, inklusive McCann Relations. Anders Forssten vill inte avslöja vilka de övriga byråerna är.

Byråvalskonsulten Max Apéria har varit inblandad i urvalet av byråerna, men resten av pitchen ska Max sköta internt.

Byråvalet beräknas vara klart till årsskiftet.

– Vi vill ha en duktig och kompetent byrå som är bra i alla kanaler, både klassisk pr och sociala medier.

Ämnen i artikeln:

Max

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.